Translate

26. 12. 2016.

Cabo da Roca


Rt Cabo da Roca je specifičan po tome što se nalazi na najzapadnijoj tački kontinentalne Evrope. Oko 42 km je udaljen od Lisabona, a 18 km od Sintre. Mi smo do ovog rta došle autobusom iz Sintre. Iako na ovom mestu postoje jedino svetionik iz osamnaestog veka, spomenik i prodavnica suvenira, Cabo da Roca je veoma popularan među turistima iz celog sveta. Zaravnjena površina obrasla travom i crvenim rastinjem, čini ovo mesto idealnim za izlete.

Najlepše od svega je pogled sa visokih litica na talase koji zapljuskuju stene. Nikada neću zaboraviti reči moje koleginice kojoj je prva misao po dolasku na ovaj rt bila da je to idealno mesto za samoubistvo... jeste morbidno ali govori o tome koliko je taj pogled na tamno plavi Atlantik zaista upečatljiv. Naravno, ne ostavlja na svakoga takav utisak. Ja sam zamišljala Ameriku sa druge strane Atlantika, a pre svega sam uživala i u tom pogledu i u sunčanom jesenjem danu.

Iskoristile smo lepo vreme za sunčanje pored spomenika na kojem je uklesana misao portugalskog pesnika, Luisa de Kamoisa, koji je opisao ovaj rt kao mesto gde se kopno završava a more počinje. Teško da se Cabo da Roca u samo jednoj rečenici može bolje opisati.

Meni najdraža uspomena na ovo mesto nalazi se na zidu mog kabineta. To je diploma, koju su smislili da prodaju kao suvenir, a ustvari predstavlja svedočanstvo o tome da sam posetila najzapadniju tačku kontinentalnog dela Evrope - poklon od drage osobe koja na žalost više nije među nama.

Нема коментара:

Постави коментар