Translate

13. 12. 2016.

Ljubljana


Ovogodišnja zelena prestonica Evropske Unije - Ljubljana je centar Slovenije u svakom smislu te reči, počevši od geografskog položaja, preko kulture, nauke i politike.

Glavni trg u centru Ljubljane nazvan je po čuvenom pesniku Francu Prešernu, koji je svoj današnji izgled dobio u 17. veku. Tada se trg zvao Marijin trg, jer je u tom periodu izgrađena Franjevačka crkva posvećena svetoj Mariji. Krajem 19. i početkom 20. veka tu je sagrađeno nekoliko baroknih građevina. Trg je dobio svoj današnji naziv, Prešernov trg, 1905. godine, kada je na njemu postavljen spomenik Francu Prešernu. Takođe trg dobija 3 znamenita mosta na reci Ljubljanici, koji su poznati kao Tromostovje.

Jedno od mesta u Ljubljani pored kojeg svaki turista zastane je Zmajski most, kojeg krase figure četiri zelena zmaja. Zmaj je naime zaštitni znak Ljubljane. Još atraktivnije mesto od toga je Ljubljanski grad - tvrđava, koji se nalazi na uzvišenju u centru Ljubljane. Do Ljubljanskog grada se stiže uspinjačom. Tu se nalaze toranj sa satom i muzej, gde se može saznati dosta toga o istoriji Ljubljane, mada sam ja na projekciji filma o Ljubljani zaspala, ipak sam bila previše umorna, nije da me nije zanimala istorija grada :). Najlepše od svega je pogled na Ljubljanu i Alpe u daljini. Ljubljana ima i lepe prakove, od kojih je najveći park Tivoli, a ostalo zauzima 28 manjih parkova.

Kažu da je Ljubljana najlepša u proleće i leto. Ja sam je prvi put uživo videla u sred snežnih februarskih mećava, a nakon toga u proleće i pred kraj leta i mogu reći da je u svako godišnje doba lepa i interesantna. Možda mi zimski utisak ne bi bio toliko upečatljiv da se moj prvi boravak u Ljubljani nije pogodio sa velikim Zmajevim karnevalom, koji se te zime održavao na dan zaljubljenih, a koji je naravno naziv dobio po simbolu grada.

Нема коментара:

Постави коментар